Het belang van het meten van conversie

Conversion Tracker from Indeed enables you to see how many candidates are applying to your jobs

Uit een recent onderzoek van Deloitte blijkt dat terwijl 75% van bedrijven van mening is dat HR analytics belangrijk is voor de organisatie, slechts 8% vindt dat hun organisatie hier goed in is. Op het zorgen voor effectief management na wordt analytics in HR gezien als het gebied waarop organisaties het meeste achterlopen.

Het uitbreiden van de analytische mogelijkheden binnen uw HR-afdeling klinkt misschien erg ingewikkeld, maar er zijn een paar eenvoudige stappen die u kunt nemen om meer datagedreven te gaan werken. Als u aan het begin staat van het meer datagedreven maken van uw HR-functie, dan kunt u gebruik maken verschillende gratis hulpmiddelen die eenvoudig te implementeren zijn.

Juist in recruitment is het belangrijk om te weten welke bronnen goede nieuwe werknemers aanleveren. Traditionele media die in het verleden goed werkten leveren nu misschien weinig goede kandidaten op, terwijl nieuwe platformen misschien juist beter presteren dan verwacht. Als u conversies echter niet meet, weet u niet welke bronnen goede kandidaten aanleveren en welke minder goed presteren.

Conversion Tracker is een gratis tool, aangeboden door Indeed, die het aantal sollicitaties, het percentage van bezoekers dat solliciteert en de kosten per kandidaat geleverd door Indeed weergeeft. Dit geeft u de mogelijkheid om de sollicitaties die via uw gesponsorde vacatures zijn binnengekomen bij te houden en het kost u slechts enkele minuten om de tool te installeren. U kunt dit doen door simpelweg een eenvoudige stukje code aan uw website toe te voegen waarvoor verder geen IT ondersteuning of het wachten op implementatie noodzakelijk is. Het kan ook gemakkelijk geïntegreerd worden met uw ATS, Google Tag Manager of andere tracking software zoals DoubleClick of MediaMind. Zelfs wanneer u geen ATS gebruikt kunt u gebruikmaken van Conversion Tracker en een eerste stap zetten in de richting van meer datagedreven werken.

Hoe werkt het? Wanneer een werkzoekende klikt op een gesponsorde vacature van uw bedrijf op Indeed voegt de Conversion Tracker een cookie toe aan de browser. Deze cookie volgt hen tijdens het sollicitatieproces. Wanneer de werkzoekende de pagina bereikt waarop u de trackingcode die conversies meet heeft toegevoegd, laat het systeem u weten dat er een conversie heeft plaatsgevonden.

Zodra u de Conversion Tracker geïntegreerd heeft ontvangt u real-time gegevens in uw Indeed prestatierapport en kunt u zien hoeveel mensen via Indeed gereageerd hebben. Conversiegegevens helpen uw recruitment team om te beslissen welke wervingskanalen het beste werken voor uw organisatie en zorgen er voor dat elke euro van uw advertentiebudget voor recruitment verantwoord kan worden.

Als u graag wilt weten hoe u de Conversion Tracker kunt toevoegen aan uw vacatures of als u graag een gesprek wilt over wat u kunt doen om meer gegevens te verzamelen voor uw organisatie, neem dan contact met ons op.