Indeed Explore Benelux kick off in Amsterdam en Brussel

Indeed Explore Netherlands

foto: Maarten Noordijk

Hoe is het zoekgedrag naar werk veranderd? En hoe verbeter je de kwaliteit van je kandidaten door conversie te optimaliseren? Deze en andere vragen omtrent ontwikkelingen in online recruitment stonden centraal tijdens de succesvolle eerste Indeed Explore events die deze week plaatsvonden in EYE in Amsterdam en het Atomium in Brussel.

Praktijkvoorbeeld van een werkgever: Essent
Meer dan 160 recruitment professionals namen deel aan deze eerste Benelux-editie van Indeed Explore. Onder hen Bjorn Luijters van Essent, die in een interview met Jori Besteman, Marketing Manager Benelux bij Indeed, zijn ervaringen met het meetbaar maken van recruitment binnen zijn organisatie met de aanwezigen in Amsterdam deelde. Bjorn nam hen mee in de keuzes die Essent op basis van cijfers maakte in hun wervingsstrategie en gaf inzicht in de aanzienlijke kostenbesparing die zij hiermee realiseerden. Ook benadrukte hij het belang van een nauwe samenwerking tussen Marketing en Recruitment om tot een effectieve aanpak te komen.

Het veranderde zoekgedrag op de arbeidsmarkt
Keynote speaker Paul D’Arcy, Senior Vice President bij Indeed, deelde een enorme hoeveelheid data over het veranderde zoekgedrag op de arbeidsmarkt. Hij ging onder andere in op de verschuiving naar het mobiel zoeken van vacatures en solliciteren.  Nu al komt meer dan de helft van het verkeer op Indeed van mobiele apparaten. Ook ontkrachtte Paul de mythe van de passieve kandidaat: niet 20% van de mensen is actief opzoek naar een baan en 80% is passief zoals vaak gezegd wordt, maar uit recent onderzoek blijkt dat juist precies andersom te zijn: 81% kijkt naar carrièremogelijkeden en 19% doet dat niet.  58% van de mensen kijkt zelfs ten minste maandelijks naar mogelijke nieuwe banen.

Het gebruik van data om de beste kandidaten aan te trekken
Sander Poos, Managing Director voor Indeed in de Benelux gaf in een presentatie over het gebruik van data om de beste kandidaten aan te trekken. Hierin deelde hij praktische tips om aan de hand van data je wervingsinspanningen meetbaar te maken en zo de ROI hiervan aan te kunnen tonen. Was je niet aanwezig bij een van de Explore events en wil je meer weten over dit onderwerp? Woon dan ons webinar over ‘Metrics-Driven Recruitment’ op 30 juni 2015 bij.

Volgende edities van Indeed Explore
Na het succes van de eerste Indeed Explore events in de Benelux, zullen er later dit jaar nog meer edities volgen op andere locaties in Belgie en Nederland. We hopen jou als recruitment professional daar te mogen verwelkomen. Binnenkort meer hierover.

Wil je meer weten over hoe Indeed jou kan helpen met het aantrekken van het beste talent? Neem contact met ons op.