Remote werken. Tips voor werkgevers en werknemers om thuiswerken goed te organiseren

Bij Indeed doen we er alles aan om met elkaar zo goed mogelijk te kunnen omgaan met de gevolgen van het coronavirus. Op onze COVID-19 pagina vind je een rijke verzameling aan tips die bedoeld zijn om werkgevers en hun medewerkers te helpen zich aan te passen aan de veranderde manier van werken. We verrijken deze pagina regelmatig met nieuwe tips en best practices, dus vergeet niet de pagina op te slaan in je favorieten.

Veel werkgevers zijn als gevolg van de uitbraak van het coronavirus volledig overgeschakeld op remote werken om de gezondheid van hun medewerkers zo goed mogelijk te beschermen. Natuurlijk is thuiswerken al behoorlijk ingeburgerd in Nederland, maar de omvang en de snelheid waarmee remote werken nu zijn intrede doet, is ongekend. Veel werkgevers, werknemers en werkzoekenden zijn druk bezig hun weg te vinden in deze nieuwe werkelijkheid. Deze artikelen helpen je op weg. 

Tips voor werkgevers met remote werkende teams

Ben je als werkgever op zoek naar manieren om zo effectief mogelijk om te gaan met remote werkende teams, dan kunnen deze artikelen je wellicht inspireren:

Alles wat je moet weten over thuiswerken – Thuiswerken, voor veel werkgevers en werknemers is het best even schakelen. Hoe zorg je ervoor dat iedereen productief, gemotiveerd en gezond blijft? In dit artikel geven we tips hoe je prettig en effectief kunt werken vanuit huis. Plus tips om teams op afstand te managen en effectief met elkaar te communiceren. 

Hoe werknemers met succes kunnen thuiswerken – Nederland is koploper in Europa als het gaat om thuiswerken. Toch vergt het de nodige aanpassingen van zowel werkgevers als medewerkers. Wat zijn de voordelen en met welke valkuilen moet je rekening houden? In dit blog geven we tips hoe je als manager succesvol kunt werken met teams op afstand. Bijvoorbeeld als het gaat om communicatie en overleggen. In dit artikel vind je een aantal praktische tips.

5 tips om werknemers op afstand aan te haken – Ineens werkt een groot deel van de medewerkers remote. Hoe kunnen managers ervoor zorgen dat teamleden die thuiswerken zich net zo betrokken en verbonden blijven voelen als op kantoor? Hoog tijd om gewoonten en werkwijzen eens onder de loep te nemen. Lees dit artikel over communicatie, informatie, vergaderingen en besluitvorming. En niet te vergeten verbinding, erkenning en inclusiviteit.  

Zo vergroot je medewerkersbetrokkenheid; 7 tips – Nu bij veel bedrijven alles op zijn kop staat als gevolg van de maatregelen rondom het coronavirus, is het belangrijker dan ooit om medewerkers te blijven betrekken bij je onderneming. Investeren in de betrokkenheid van werknemers levert veel op. Betrokken medewerkers zijn productiever, innovatiever en toegewijd aan het succes van de onderneming. Laat je inspireren door deze 7 best practices.

Remote werken is toenemend populairSinds de uitbraak van COVID-19 is in Nederland het aantal zoekopdrachten voor banen in combinatie met ‘thuiswerken’ en ‘werken vanuit huis’ met bijna honderd procent toegenomen. Heb je als werkgever de mogelijkheid om thuis te werken opgenomen in de arbeidsvoorwaarden? Benut dit dan als unique selling point in vacatureteksten! Lees hier meer over het onderzoek. 

Thuiswerktips voor werknemers

Werken tijdens de coronacrisis: dit kun je doen – De maatregelen rondom COVID-19 hebben voor iedereen grote gevolgen. Veel werknemers werken inmiddels vanuit huis, zzp’ers zien het aantal opdrachten sterk teruglopen en een groot aantal mensen zit zelfs plotseling helemaal zonder werk. Wat je situatie ook is, deze moeilijke, onvoorspelbare tijden vragen veel van ons. In dit artikel geven wij je tips om de coronacrisis zo goed mogelijk door te komen.

Alles wat je moet weten over thuiswerken – Thuiswerken, het leek zo heerlijk. Maar het is best even schakelen. Hoe zorg je ervoor dat je productief, gemotiveerd en gezond blijft? In dit artikel geven we je tips hoe je prettig en effectief kunt werken vanuit huis. En je kunt lezen wat je kunt doen om goed te blijven communiceren met je team. 

Hoe vind ik freelance werk? – Steeds vaker maken bedrijven voor tijdelijke projecten gebruik van freelancers, zzp’ers, uitzendkrachten en andere flexwerkers. Deze groep zelfstandigen merkt vaak als eerste de gevolgen van veranderingen in de economie. Zo heeft de verspreiding van COVID-19 voor velen grote impact. Ben jij op zoek naar passende flexibele opdrachten? Misschien kunnen deze vijf tips je helpen.

Dit kun je doen als je door COVID-19 minder werk hebt of je baan verliest – De uitbraak van het coronavirus heeft enorme gevolgen voor onze maatschappij. Allereerst uiteraard op het vlak van gezondheid, welzijn en sociaal welbevinden. Maar ook economisch gezien heeft deze crisis waarschijnlijk een impact die zijn weerga niet kent. Ontwikkelingen volgen zich in snel tempo op. Voor een aantal beroepsgroepen is er zelfs een kans dat het werk compleet wegvalt. Deze stappen kun je ondernemen als je plotseling geen werk meer hebt. 

Fraude herkennen bij het communiceren met werkgevers tijdens de coronacrisis – Om de verspreiding van het coronavirus te beperken door afstand te houden (‘social distancing’), vragen veel werkgevers hun personeel om thuis te werken en vindt ook het wervingsproces op afstand plaats. Oplichters zouden kunnen profiteren van de huidige onzekerheid door valse vacatures aan te bieden. In dit artikel vind je 4 tips om fraude en misleiding te voorkomen. En wat je kunt doen als je onverhoopt toch slachtoffer bent geworden van fraude.