Manieren om contact te houden met werkzoekenden via Indeed Bedrijfspagina

Het coronavirus heeft in slechts enkele maanden tijd de hele recruitmentwereld op z’n kop gezet. Terwijl sommige werkgevers niet wisten hoe ze in slechts enkele weken zo snel mogelijk nieuwe kandidaten konden binnenhalen, moesten anderen hun recruitmentactiviteiten per direct volledig stopzetten. Eén ding is zeker, in beide gevallen is een sterk employer brand essentieel. 

Een manier om een sterk employer brand te behouden, is door werkzoekenden via Indeed Bedrijfspagina’s op de hoogte te houden over wat er binnen je bedrijf gebeurt en wat de status is van je recruitmentbeleid. Je Bedrijfspagina is daarnaast het perfecte visitekaartje om je bedrijfscultuur te laten zien en zo de juiste kandidaten aan te trekken. Via je pagina kun je jouw verhaal vertellen door bedrijfsinformatie, foto’s en video’s toe te voegen. Zelfs als je momenteel geen openstaande vacatures hebt of de recruitmentactiviteiten hebt moeten pauzeren, zorgt het plaatsen van eenvoudige updates op je Bedrijfspagina ervoor dat je contact houdt met mensen die geïnteresseerd zijn in je organisatie.

5 manieren om contact te houden met werkzoekenden via Indeed Bedrijfspagina

Elke werkgever met vacatures op Indeed heeft automatisch een Bedrijfspagina. Dus, als je dit nog niet gedaan hebt: claim hier je pagina om toegang te krijgen tot specifieke functies voor werkgevers en om je pagina bij te werken. Werkzoekenden kunnen je pagina volgen om updates te ontvangen van nieuwe vacatures en bedrijfsreviews lezen van je huidige en ex-medewerkers. Lees hier 5 manieren om contact te houden met werkzoekenden via Indeed Bedrijfspagina. 

  1. Communiceer open en eerlijk hoe je omgaat met de coronacrisis. 

Juist nu is het belangrijk om te zorgen voor een duidelijke communicatie: zorg dat je duidelijk laat zien hoe je werkomgeving eruit ziet en wat medewerkers van je kunnen verwachten. Bekijk als voorbeeld de Bedrijfspagina van Indeed. Via je werkgeversdashboard kun je gemakkelijk updates plaatsen over bijvoorbeeld het coronabeleid van je organisatie. Om teksten aan te passen ga je in je dashboard naar de sectie ‘Nieuws en updates’ onder het tabblad ‘Wie zijn wij’.

  1. Weer op zoek naar medewerkers? Laat het kandidaten weten.

Werkzoekenden kunnen dit immers niet ruiken. Volgens de gegevens van Indeed zoeken werkzoekenden naar functietitels en competenties waarvan zij denken dat daar vraag naar is. Bedrijven die bijvoorbeeld groots hebben aangekondigd weer op zoek te gaan naar personeel, zien een stijging in het aantal zoekopdrachten. Werkgevers die werven moeten dit dus duidelijk kenbaar maken. Met Bedrijfspagina’s Premium kun je onder andere gepersonaliseerde e-mails naar je volgers sturen als er nieuwe vacatures en/of reviews worden geplaatst op je Bedrijfspagina. 

  1. Belangrijke vacature in te vullen? Zorg dat je deze uitlicht

Natuurlijk zijn alle vacatures belangrijk, maar het kan zijn dat je een cruciale functie hebt die zo snel mogelijk ingevuld moet worden. Als dat het geval is, dan kun je deze vacature uitlichten. 

Met Indeed Bedrijfspagina’s Premium kun je een vacature bovenaan de pagina plaatsen en vastzetten waardoor deze extra opvalt. Om dit te doen, ga je naar naar het tabblad ‘Vacatures’, kies de vacature en selecteer het vakje ‘Deze vacature uitlichten’. De vacature verschijnt dan bovenaan jouw bedrijfspagina onder het tabblad ‘Vacatures’.

  1. Gebruik gepersonaliseerde content om te laten zien hoe jouw bedrijf voor zijn werknemers zorgt.

Dit is een kans om jouw verhaal op een transparante en oprechte manier te vertellen. Deel hoe je medewerkers ondersteunt, wat de bedrijfswaarden zijn en hoe je een verschil maakt in deze moeilijke tijd. Je kunt video’s, afbeeldingen of teksten toevoegen. Een uitgelezen kans om je verhaal tot leven te brengen. 

  1. Ga slim te werk
    In plaats van updates op meerdere kanalen te plaatsen, kun je je website en social media kanalen koppelen aan je Indeed Bedrijfspagina. Hierdoor wordt alles wat je op je website of social media kanalen plaatst, automatisch gecommuniceerd op je Bedrijfspagina. Op deze manier bespaar je kostbare tijd en werkzoekenden hebben direct alle informatie op één platform. 

Kortom, of je nu aan het werven bent of niet, het up-to-date houden van je Indeed Bedrijfspagina helpt bij het ontwikkelen van een sterk employer brand om zo het juiste talent aan te trekken. Indeed wil je hier graag bij helpen. Of het nu gaat om het vinden van de juiste kandidaten of het onderhouden van relaties met werkzoekenden. Wij blijven je de tools en middelen bieden om jouw recruitmentproces te ondersteunen, zodat jij je kunt focussen op de toekomst.

Indeed Bedrijfspagina's