Indeed blijft advertentietechnologie verder ontwikkelen – om werkgevers en bureaus te helpen hun doelen te behalen

In het huidige versplinterde medialandschap, met meer dan 100 socialmediasites en 40.000 vacaturesites, is het een hele uitdaging om de juiste kandidaten voor een vacature te vinden en vervolgens hun aandacht weten te trekken. 

Bij Indeed vinden we dat advertentietechnologie in recruitment zowel voor recruitmentprofessionals als voor werkzoekenden meer waarde kan toevoegen. We willen werkzoekenden een ervaring bieden, waarbij ze binnen één dag op Indeed een vacature vinden, direct kunnen solliciteren en het sollicitatiegesprek kunnen voeren. Voor werkgevers willen we een overzichtelijker, resultaatgerichte ervaring creëren, waarmee je makkelijker je recruitmentdoelstellingen kunt bereiken, of dat nu de time-to-hire, het aantal kandidaten of de kwaliteit van de kandidaten is, of een combinatie daarvan. 

Om dit te realiseren werken we samen met ons zusterbedrijf Glassdoor. Indeed en Glassdoor worden meer dan 6,3 miljoen keer per maand bezocht in Nederland. (*) Hiermee geven we werkgevers dus toegang tot een enorme doelgroep. Wereldwijd worden er via Indeed en Glassdoor 3,5 keer meer nieuwe medewerkers aangenomen dan via alle andere branded vacaturesites bij elkaar.(**)

Welke veranderingen komen eraan?

Vanaf dit kwartaal kunnen werkgevers de advertentietechnologie van Indeed niet alleen gebruiken om werkzoekenden te bereiken via Indeed en Glassdoor, maar ook direct via ons netwerk van betrouwbare en gespecialiseerde vacaturesites en media. Zo wordt het bereik van advertentiecampagnes vergroot en kunnen recruitmentcampagnes worden gepland, gevolgd en beheerd op meerdere platforms, via één geïntegreerde oplossing.

We investeren ook volop in optimalisatie-technologie om aanbevelingen aan werkzoekenden relevanter te maken en daarmee ook de resultaten voor werkgevers te verbeteren. Hierdoor ontvingen werkgevers in de eerste vier maanden van 2021 meer gestarte sollicitaties per vacature dan bij campagnes die niet door Indeed zijn geoptimaliseerd, en dat tegen een 27% lagere prijs en een 36% hogere ROI. Om onze klanten de best mogelijke dienstverlening te kunnen bieden, werken we met derden samen om deze gewijzigde aanpak te ondersteunen.

Om de privacy van werkzoekenden te beschermen stopt Indeed met tracking via browsers. In plaats daarvan investeren we in rechtstreekse koppelingen met je ATS. Zo wordt het bereik en de functionaliteit van Direct Solliciteren verbeterd en kunnen we nieuwe mogelijkheden bieden voor ATS-partners.  

Wat betekent dit voor werkgevers?

Samenvattend: Met de advertentietechnologie van Indeed stellen werkgevers eerst hun eigen campagnedoelstellingen op. Indeed optimaliseert campagnes automatisch en stelt kandidaten voor die voldoen aan de gekozen criteria. Zo bereik je werkzoekenden via alle advertentiekanalen en services van Indeed. Dankzij deze aanpak kunnen werkgevers hun advertenties weergeven aan het juiste talent, zowel op Indeed als elders. Om dit proces nog verder te verbeteren bieden we ook informatie waarmee je je resultaten kunt evalueren en je strategie waar nodig kunt aanpassen, met als uiteindelijk resultaat dat je de mensen kunt aannemen die je nodig hebt, met een optimaal rendement.

Neem contact op met je contactpersoon bij Indeed voor meer informatie. Of vul hier ons contactformulier in, dan helpen we je verder.

(*) SimilarWeb, totaal aantal bezoeken, Q1 2021.

(**) BreezyHR Source of Hire Report 2019 (Facebook, Google, LinkedIn, ZipRecruiter)

Vind je nieuwe medewerker op Indeed